Στη Β.Α. Αττική μόνο, με εγκατεστημένους οκτώ σταθμούς διοδίων εντός των ορίων του Δ. Ωρωπού, η Νέα Οδός Α.Ε. εισπράττει καθημερινά πανάκριβα διόδια από δεκάδες χιλιάδες οδηγούς.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε το υπουργείο, απαντώντας σε ερώτηση βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ, η εταιρεία έχει εισπράξει από διόδια 374 εκ. € κι από τη συμβολή του Δημοσίου άλλα 140 εκ. €, ενώ έχει εκτελέσει έργο αξίας 354 εκ. €. Προκύπτει δηλαδή για τον παραχωρησιούχο, μέχρι σήμερα, όφελος μεγαλύτερο από 160 εκ. €.
· Κι όμως, ο παραχωρησιούχος εδώ και δυο χρόνια έχει σταματήσει τα έργα, παρότι η σύμβαση αναφέρει ότι έχει υποχρέωση να χρηματοδοτεί τα έργα με ίδια και δάνεια κεφάλαια και είναι υπεύθυνος να διασφαλίζει ότι θα υπάρχει ανά πάσα στιγμή χρηματοδότηση διαθέσιμη για την πλήρη και προσήκουσα εκτέλεση του έργου.· Κι όμως, ο παραχωρησιούχος, με τη συμπαιγνία της κυβέρνησης, συνεχίζει να απειλεί με εξόντωση εκατοντάδες πολίτες που τολμούν να αντιστέκονται, κινούμενος νομικά εναντίον τους, με ειδοποιητήρια και διαταγές πληρωμής χιλιάδων ευρώ, με ποινικές διώξεις και αστικές αγωγές.
· Κι όμως, ο παραχωρησιούχος σήμερα, ανακοινώνεται από τον υπουργό, πως ενισχύεται από το Δημόσιο, με 106,5 εκ. € επιπλέον!
Είναι ξεκάθαρο, ότι συνέχιση-επανεκκίνηση των έργων, με τέτοιες συμφωνίες μεταξύ των
μεγαλοεργολάβων και της τρικομματικής συγκυβέρνησης, εξυπηρετούν μόνο τα υπερκέρδη του κεφαλαίου και αναδύουν την αποπνικτική οσμή ενός ακόμα μεγάλου σκανδάλου.
Είναι ξεκάθαρο ότι η μνημονιακή κυβέρνηση μόνο για τις θέσεις εργασίας δεν ενδιαφέρεται. Άλλωστε είναι οι μνημονιακές κυβερνήσεις και οι ακραίες βάρβαρες νεοφιλελεύθερες πολιτικές τους, που μας έφτασαν την ανεργία στο 27%.
Είναι ξεκάθαρο ότι η υπερ-πληρωμή των μεγαλοεργολάβων έθρεψε και θρέφει τις Λίστες Λαγκάρντ.
Είναι ξεκάθαρο ότι οι Συμβάσεις Παραχώρησης, που ψήφισαν το 2007 η ΝΔ, το ΠΑΣΟΚ και το ΛΑΟΣ, οδήγησαν σε μια ακόμη λεηλασία του εισοδήματος των πολιτών. Πρέπει όλοι μαζί να σταματήσουμε επιτέλους αυτή τη ληστρική πρακτική.Τα έργα να συνεχιστούν, σύμφωνα με τις ανάγκες και προς όφελος της κοινωνίας, με ευθύνη και επίβλεψη ενός δημόσιου φορέα και με κοινωνικό έλεγχο, συμβάλλοντας στην παραγωγική ανασυγκρότηση του τόπου και ανοίγοντας θέσεις εργασίας. Μιλάμε για το αυτονόητο.
Δηλαδή:
Με συμβατικό πλαίσιο που να διασφαλίζει το δημόσιο συμφέρον.
Με απόλυτη διαφάνεια για κάθε ευρώ που πληρώνεται.
Με δίκαιο και διαφανή έλεγχο του τι έχει γίνει μέχρι σήμερα και επιστροφή στο δημόσιο όλων των χρημάτων που καταβλήθηκαν «αχρεωστήτως» στους παραχωρησιούχους.
Με αυστηρή δημόσια Επίβλεψη και όχι με Επίβλεψη από δήθεν «ανεξάρτητο μηχανικό», που όμως πληρώνεται από τον παραχωρησιούχο και προφανώς συντάσσεται με τα συμφέροντα του.
Με απόλυτη προσήλωση στην ποιότητα των έργων, στην εξυπηρέτηση και ασφάλεια των πολιτών.
Με αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας και αμοιβής για όλο το εργαζόμενο προσωπικό.
Χωρίς να ληστεύονται οι πολίτες από τα πανάκριβα διόδια, που τελικά όπως αποδεικνύεται καταλήγουν σε υπερ-πληρωμές των μεγαλοεργολάβων
Με απαλλαγή των τοπικών κοινωνιών από διόδια για τις τοπικές μετακινήσεις της καθημερινής διαβίωσης.
Με συμβατικό πλαίσιο που να διασφαλίζει το δημόσιο συμφέρον.
Με απόλυτη διαφάνεια για κάθε ευρώ που πληρώνεται.
Με δίκαιο και διαφανή έλεγχο του τι έχει γίνει μέχρι σήμερα και επιστροφή στο δημόσιο όλων των χρημάτων που καταβλήθηκαν «αχρεωστήτως» στους παραχωρησιούχους.
Με αυστηρή δημόσια Επίβλεψη και όχι με Επίβλεψη από δήθεν «ανεξάρτητο μηχανικό», που όμως πληρώνεται από τον παραχωρησιούχο και προφανώς συντάσσεται με τα συμφέροντα του.
Με απόλυτη προσήλωση στην ποιότητα των έργων, στην εξυπηρέτηση και ασφάλεια των πολιτών.
Με αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας και αμοιβής για όλο το εργαζόμενο προσωπικό.
Χωρίς να ληστεύονται οι πολίτες από τα πανάκριβα διόδια, που τελικά όπως αποδεικνύεται καταλήγουν σε υπερ-πληρωμές των μεγαλοεργολάβων
Με απαλλαγή των τοπικών κοινωνιών από διόδια για τις τοπικές μετακινήσεις της καθημερινής διαβίωσης.
23/4/2013
Το Γραφείο Τύπου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου